איך לחסוך בהוצאות דלק, כל האפשרויות !

איך לחסוך בהוצאות דלק, כל האפשרויות !

בעקבות עליות המחריים הנוראיות בדלק ובאנרגייה בכלל אני רוצה להקדיש כמה מילים לעניין חסכון בדלק, השאלה הגדולה הייתה האם בכלל ניתן לחסוך בדלק ואם כן אז איך חוסכים בדלק בנסיעה ברכב.

  
לפני הכל וקודם כל אני רוצה להגיד שכל מה שבדקתי וראיתי ושאלתי אינו מקצועי ואם את או אתה רוצים לנסות את השיטה שהצעתי או שיטות אחרות שמי מיכם יציע בתגובות למאמר זה רק על אחריותו, דבר שני שחשוב לי להדגיש הוא שהבטיחות קודמת לכל, לכן כל שיטה או רעיון שיפגע בבטיחות הנסיעה שלך או ירגיש לך לא בטוח או יסיט את תשומת ליבך מהנהיגה בצורה כלשהי הוא רעיון לא טוב ואין לנסות אותו. הביטחון קודם לכל. 

 

שיטה לחסכון בדלק #1: להמעיט בנהיגה למרחקים קצרים
ככל שהדבר מתאפשר יש להשתמש בזוג הרגליים על מנת להגיע למקומות קרובים, חברים / משפחה / מכולת / דואר וכד'. אם זה במרחק הליכה – פשוט לכו.
יותר זול ללכת, יותר בריא ללכת, יותר נכון ללכת. מי שלא רגיל יכול למצוא את זה קשה – אבל ככל שהזמן יעבור זה רק יעשה לך טוב.

 

שיטה לחסכון בדלק #2: אופניים
למי שלא מתאים ללכת ולמי שרוצה להגיע טיפה יותר רחוק, אופניים הם פתרון מדהים.
מה גם שהיום ניתן לרכוש אופניים עם מנוע חשמלי המסוגלות לנסוע עשרות ק"מ ללא טעינה, ולקחת אותך כמעט לכל מקום בעיר.

 

שיטה לחסכון בדלק #3: צורת נהיגה (שימוש בגז וברקס)
עכשיו עבור מי שנוסע ברכב, עיצה לשינוי הרגלי נהיגה כדי לחסוך בצריכת דלק של הרכב.
מירב המאמץ של הרכב הוא בשינוי מהירות, ככל שהמהירות נשארת קבועה ככה צריכת הדלק נמוכה.
בתחילת נסיעה הרכב צורך כמות גדולה יחסית של דלק (אם משווים מרחק לצריכת דלק) כאשר במהירות אופטימאלית קבועה של הרכב (לכל רכב מהירות אופטימאלית שלו תלוי בנפח המנוע, משקל וסוג הרכב) צריכת הדלק אופטימאלית ומקסימאלית.

 
תחילת נסיעה
בתחילת נסיעה יש ללחוץ על הגז באופן מדורג מאוד, הרכב יתחיל את התזוזה ויגיע למהירות הרצויה יותר לאט ויצרוך פחות דלק.
* יש לשים לב קודם כל לבטיחות – אם יש צורך בנסיעה בקצב אחר כדי לשמור על בטיחות הנוסעים והסביבה כמובן שזה קודם וחשוב הרבה יותר.

 

תוך כדי נסיעה
יש לשמור על מהירות קבועה, הרכב דורש הכי פחות דלק כאשר הוא שומר על מהירות.
השיטה שלי היא לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמולי ועל מהירות נסיעה מעט נמוכה ממנו וקבועה, כך נידרש ממני כמה שפחות שימוש בבלמים (שנשחקים פחות) וכמה שפחות שימוש בגז ולכן יחס הק"מ לליטר מקסימאלי.
כמובן שיש אלמנט נוסף, מד הסל"ד, כאשר אני נוהג בעלייה אני מנמיך את מהירות הרכב (על ידי עזיבת דוושת הגז ולא על ידי ברקס) למהירות אשר מביאה את סל"ד המנוע לאופטימום (שוב כל רכב והסל"ד האופטימאלי שלו). מהירות הנסיעה יורדת מעט אבל צריכת הדלק נשארת טובה.

 

בגדול אני יכול להגיד שנסיעה רגועה ברכב מורידה את צריכת הדלק.
פחות תאוצה מהירה, פחות שינויים קיצוניים במהירות, פחות ברקסים וגזים, יותר מרחק מהרכב שמולי, פחות מהירות בעליות = צריכת דלק נמוכה של הרכב.

 

** שוב אני אחזור על מה שרשמתי קודם – בטיחות הנסיעה, בטיחות הנוסעים, בטיחות הסביבה קודמת לכל עניין צריכת הדלק. (אם את/ה מרגיש סכנה כלשהי אל תנהג באופן שהמלצתי או שמישהו המליץ ורק בדרך שתביא אותך ואת כולם בבטחון ליעד)

למי שיש רעיונות נוספים, מוזמן לפרט בתגובות למאמר. אולי יש למישהו הערות או רעיונות טובים שיחסכו דלק לכולנו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בחסות לוח אתר ״מובטל״ דרושים:

עודכן לאחרונה

מחפשים עבודה?

דרושים | דרושים בדרום | דרושים בתל אביב | דרושים בירושלים | דרושים בחיפה | דרושים בנתניה | דרושים בבאר שבע | דרושים רמת גן | דרושים בכפר סבא | דרושים ראשון לציון | דרושים חולון | דרושים הרצליה | דרושים בהוד השרון | דרושים ברעננה | דרושים בפתח תקווה | דרושים זכרון יעקוב | הפצת קורות חיים | דרושים בטחון ושמירה | עבודה מזכירות | דרושים בחינוך | בניית אתרים מחירון | חיפוש עבודה בתל אביב | עבודה מהבית | מחלת מקצוע עורך דין | ציורי קיר